zondag 20 augustus 2017

Dag 5: Angouleme - Nantes

Vandaag hebben we veel in de auto gezeten. Het was een aardige trip van het gezellige Angouleme naar het mooie Nantes. We hebben dus een groot deel van de dag in de auto gezeten. In een klein plaatsje hebben we op het terras geluncht met een croque monsieur (altijd lekker!).

We hadden ''s ochtends al een hotel in Nantes geboekt. Dit bleek een prima hotel met een bushalte voor de deur. Op de heenweg hebben we gelopen en terug hebben we de bus gepakt.

We hebben heerlijk rond geslenterd in Nantes. Ze hebben daar een prachtige burcht en een bijzonder fraaie kathedraal. Natuurlijk hebben we beide bezocht.







Na al dat geslenter moest er natuurlijk gegeten worden. We hebben een gezellig restaurant gevonden op een leuk plein. Het eten was een plezante verrassing. Het was een restaurant met als specialiteit ouderwetse gerechten van de streek. Ik had aardappeltjes met gecaramelliseerde uitjes, spekjes en heuuul veul kaas. Als kaaskop vond ik dit heel lekker. Ik geloof wel dat ik zo'n 3 kg ben aangekomen na deze schotel.  Ook mijn disgenote genoot van haar gerecht.

En toen dus met de bus terug naar het hotel. We genoten  of even van het aparte uitzicht :)

(dit is dus het uitzicht vanuit onze kamer. Het voordeel is wel dat de buren erg rustig zijn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten