woensdag 23 augustus 2017

Dag 8: van Mont Saint Michel naar Rouen via Honfleur

Voor vanochtend hadden we chocolade croissants besteld die we in de kamer hebben verorberd. Onderweg zijn we bij een benzinestation gestopt voor de broodnodige cafeïne.
Petra wilde sowieso naar Rouen en zij heeft even gegoogeld wat een leuke tussenstop zou zijn. Dat werd dus Honfleur. Dit is een leuk havenstadje waar je leuk aan de haven kunt zitten. Aangezien we vandaag op de zuinige tour zijn hebben we een broodje gekocht en deze zittend op een muurtje opgegeten. Was het vanochtend nog kil en nat, ''s middags werd het heerlijk warm en zonnig.


We hebben ook nog lekker op het terras een drankje gedaan. Bij het verlaten van de retirade kwam ik een blinde man tegen. Het bleek een Engelsman, die ik hielp om weer naar zijn zitplaats terug te keren. Onderweg maakten we even een praatje. Bij het afscheid zei de man: you have a horrible accent. Geen goede daad gaat ongestraft:).  Meneer was duidelijk niet gecharmeerd van mijn Amerikaanse accent. 

Na Honfleur zijn we met gezwinde spoed richting Rouen gereden. In de auto heb ik een hotel geboekt in deze plaats. Petra wilde namelijk graag de lichtshow zien die elke avond op de kathedraal van Rouen geprojecteerd wordt. In het kader van de bezuinigingen heb ik voor het eerst sinds ik me kan heugen heb ik bij een fast-food restaurant gegeten. 


Daarna nog ergens wat gedronken en toen hop naar de show. Ik heb met open mond zitten kijken. Wat een prachtige show, ik snap niet hoe ze dit zo fantastisch in elkaar konden zetten. Ik heb foto's, maar daar zie je niet het mooie 3d effect. 
Na de show zijn we moe maar voldaan naar ons hotel gewandeld. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten