woensdag 23 augustus 2017

Dag 7: Saint Malo - Mont Saint Michel (via Dinan)

We werden vanochtend niet zo vroeg wakker, dus het was pas tegen elven dat we het hotel verlieten. Bij de bakker hebben we heerlijke broodjes en de hoognodige koffie gehaald. Daarna zijn we naar Dinan gereden. Een leuk plaatsje om doorheen te wandelen. We hebben er een perfecte lunchplek gevonden. Op een terras aan het water, wat wil een mens nog meer? Het was inmiddels ook een heerlijke 30 graden, lekkerwarm dus.



Na Dinan was het hop naar Mont Saint Michel. (eerst langs het hotel dat er niet ver af lag). Wat een leuke plek, werkelijk schitterend! Petra wilde de abdij graag bezoeken, dus daar waren we eerst heengegaan. Deze bleek echter al gesloten. We hebben daarom in het stadje wat rondgeslenterd en genoten van het uitzicht. We hebben weer lekker wat gegeten en wilde toen nog even langs de abdij lopen.



 Nu volgt een gĂȘnant verhaal. We kwamen bij de abdij en zagen hele groepen mensen naar binnen gaan. Wij er achter aan. Toen vroeg een meneer iets aan mij in het Frans maar ik begreep hem niet helemaal (ahum) en toen zei ik maar oui. We liepen door, maar toen kwam de kaart controle. Oeps, daar gingen we dus door de mand vallen. Ik zei tegen de man "I am sorry, we made a mistake". Hij zei daarop, geen probleem, loop maar door (op z'n Engels dan).
Toen konden we dus gratis een tentoonstelling bekijken, een soort Harry Potter ding, met allerlei effecten en kunstdingen. Het was een speciale avondvoorstelling. Ik denk dat kaartjes best wel duur waren. Ik vond vooral de uitzichten prachtig.


Om een uur of half twaalf hebben we de bus naar de auto gepakt (met wat betere ellebogenwerk hebben we een plaatsje bemachtigd in de overvolle bus).
Rond middernacht kwamen we moe maar zeer voldaan weer terug bij ons hotel waar we nogal wat problemen hadden om binnen te komen, maar dat is uiteindelijk ook nog gelukt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten